Portal UnirioGuia Telefônico Contatos
Você está aqui: Página Inicial / Turma de 2019 / Pedro Infante Silveira - Produto Final

Pedro Infante Silveira - Produto Final

Pedro Infante Silveira

BOM DE TOCAR: A MÚSICA DE RICARDO SILVEIRA

Orientador:
AFONSO CLAUDIO SEGUNDO DE FIGUEIREDO
Abreviatura:
SILVEIRA, P. I.
Data da Defesa:
25/06/2021
Resumo:
Livro com as principais composições do guitarrista carioca Ricardo Silveira abordando também guias importantes para as execuções rítmicas.
Palavras-chave:
Ricardo Silveira;Música brasileira;Jazz Brasileiro;Guitarra;Livro de canções.
Abstract:
“Bom de Tocar: A Música de Ricardo Silveira” intends to catalog an important part of the works of Brazilian guitarist and composer Ricardo Silveira. The book includes, sheet music for fifteen songs, his full discography, a short biography and streaming links so the reader can listen to the original recordings. Relevant information about the selected songs, as well as suggestions for rhythmic-harmonic accompaniment for all tunes were also included. The purpose of this book is to make accessible part of Silveira’s repertoire, which has been developed in more than 40 years of artistic production, and is intended for amateur and professional musicians.
Keywords:
Ricardo Silveira;Brazilian music;Brazilian Jazz;Guitar;Songbook.

Acesse o produto completo.

Possui graduação em Música pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro(2013) e mestrado pela UNIRIO.. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Música.